lørdag den 26. august 2017

Bryggens Bogskab


Idag var jeg ude og gå en tur i det område jeg bor. På min tur kom jeg forbi kulturhuset på Islands Brygge, hvor der er blevet sat et bogskab op. Det fungerer lidt som et bogbytteskab, bortset fra at man er velkommen til at tage bøger, på trods af, at man ikke har sat nogle istedet (dog max. tre bøger om dagen). Det er sådan en fin idé, og det ser også ud til, at der er meget interesse for initiativet. Der var ihvertfald mange mennesker forbi skabet i den tid jeg stod og kiggede, så det var en sejr, at få taget et billede uden folk 'i vejen'. Der var ret mange bøger (der er tre sider i alt, som den side i ser på billedet) og de var vidt forskellige. Jeg satte to bøger af, som jeg havde valgt at skille mig af med, men tog ikke nogen bøger med tilbage denne gang. Der var nogle rigtig gode titler, som jeg allerede ejer, men derudover var der ikke lige noget der fangede min interesse idag. Jeg skal uden tvivl huske at komme forbi en anden gang. Så hermed en anbefaling givet videre fra mig til jer, hvis i befinder jer i området!


4 kommentarer:

  1. Jeg er fan af bytte-bogskabe :) Det er netop så god en ide, og dejligt, at vide at andre bogelsker kan få glæde af ens bog/bøger.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er et rigtig rart sted, at stille sine bøger, man ikke mere har lyst til at eje :)

      Slet
  2. Flot skab - og dejligt initiativ. Vi har noget lignende i Roskilde med et lille bogtræ, hvor man kan stille bøger - og selv tage. I perioder ser det ud til at dø, men så pludselig sprudler det med bøger igen. Her har jeg også stillet en del bøger gennem tiden.


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er meget hyggeligt at se om det også bliver tilfældet med dette. Jeg tror ihvertfald jeg skal forbi skabet inden længe, bare for at se om nogen har taget de bøger jeg satte af, haha

      Slet