mandag den 24. juli 2017

En læsestund i solen


Sommeren har endnu ikke vist sig fra sin bedste side, men jeg vælger at tro på, at det kommer. Jeg har endnu ikke holdt min sommerferie, så jeg håber, at det gode vejr kommer med ferien. Men på trods af, at min altan var ved at drukne igår, så har solen været fremme idag og skabt en super fin dag. Ret usædvanligt for en hverdag, var jeg hjemme tidligt på eftermiddagen, så det måtte jeg udnytte. Jeg pakkede en 'Penguin Little Black Classics', nærmere betegnet 'The Queen of Spades', købte en Iced Latte og satte mig ved kanalen i en solstribe, og nød eftermiddagen. 

'The Queen of Spades' var sådan en fin fortælling, at jeg blev til den var læst færdig. At den var på sølle 53 sider hjalp på sagen. Jeg er ret stor fan af disse små sorte bøger fra Penguin. De kan være i min lille taske, kan læses fra ende til anden på kort tid, og så er de fleste af dem jeg har læst, ret gode, med få undtagelser. Oveni kan man få en smagsprøve på nye forfatterskaber. Her var det Pushkin jeg stiftede bekendtskab med, og det var bestemt en god oplevelse.

Har i også nydt det gode sommervejr?


8 kommentarer:

  1. Svar
    1. Åh ja, det var skønt. Succesen kan desværre ikke gentages, da det siler ned idag... sikke et sommervejr :/

      Slet
  2. Intet bedre end godt vejr, kaffe og en god bog :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det er en skøn kombination :)

      Slet
  3. Dine billeder får mig i den grad til at savne solen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja. Igår aftes begyndte det at regne igen, og idag er ikke meget bedre. Man skal virkelig udnytte de sjældne sol-stunder denne sommer!

      Slet
  4. Jeg synes nu ikke, at sommeren har været lige så slem som sidste år (som i den grad var trist), men hånden på hjertet - næste uge må da gerne være et eldorado af sol og temperaturer over 22 grader :)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis bare regnen ville holde lidt igen, så ville jeg være utrolig glad! Især de kommende 14 dage, hvor jeg går på ferie :)

      Slet