tirsdag den 11. juli 2017

Bogbloggerevent - Kvindeliv


Sidste søndag deltog jeg i et bogbloggerevent på Paludan Bogcafé fra kl. 15:00-19:00, afholdt af Louise fra 'The Secret Life of a Book Collector' og Elena fra 'Litteraturhuset'. Begivenheden var annonceret med temaet Kvindeliv, hvilket fangede min interesse, så jeg meldte mig straks til, da jeg så opslaget. Jeg var dog en anelse nervøs da jeg ankom i søndags, da jeg ikke kendte så mange af deltagerne. Men det endte (selvfølgelig) med at være fantastisk rart at deltage i arrangementet.

Der var reserveret en større krog på bogcaféen, med bogreoler, der tårnede sig op langs væggene. Det var den perfekte ramme for bogelskere, desværre var lyden ikke så god, da der selvfølgelig også var andre gæster i caféen.


Lindhardt og Ringhofs redaktionschef Sune de Souza Schmidt-Madsen fortalte vidt og bredt om kvinder, forfattere, og hvordan han oplevede udviklingen af hvordan samfundet ser på kvindelige forfattere sammenlignet mandlige forfattere. Dette kom der en mindre debat ud af, som var utrolig spændende at følge med i, men lyden drillede desværre lidt, så det var svært at høre det hele. Herefter fortalte forfatterinderne Agnete Friis og Karen Strandbygaard om hver deres bog (People's Press), 'Blitz' og 'Se ikke væk', som omhandler hhv. en kvinde som er vokset op i plejefamilie, og nu risikerer, at miste sin egen søn, samt en kvinde der lever med angst. De to forfatterinder havde et god dialog, og endnu engang kom der spørgsmål, som gav en spændende debat.


Herudover var der macarons, sandwich, pakkeleg og bogkonkurrencer. Jeg hyggede mig enormt meget, og lærte nogle medbloggere bedre at kende. Med mig hjem, kom ikke én, men to fyldte poser med bøger, notesbøger, the og andre gode ting. Det var et utroligt fint arrangement, og jeg glæder mig over, at der er så mange ildsjæle, som bruger tid og kræfter på at stable det på benene. Herudover er der en masse forskellige virksomheder og forlag, som har sponsoreret bøger, the, sandwich og andre gode ting, som vi nød godt af, som deltagere:

Café Paludan  •  CulturePlus.DK  • Fredsted •  Turbine  •  Modtryk
Karen Volf •  PLUSbog  •  tebox •  Politikens Boghal
FADL's forlag  •  Arnold Busck  •  Tante T •  C&K Forlag
Brændpunkt •  People's Press  •  Gads Forlag •  Arvids   •  La Glace
Aarhus Universitetsforlag •  Harper Collins Nordic

Alle dele på nedenstående billede, er sponsoreret materiale:


4 kommentarer:

  1. Det var hyggeligt at møde dig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. I lige måde! Det var sådan en rar dag, og virkelig hyggeligt at møde dig og de andre søde piger ved bordet :)

      Slet
  2. Det var sådan et hyggeligt arrangement :) men en skam vi ikke lige fik snakket sammen, kunne have været hyggeligt og sjovt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var det bestemt! Nej, det er svært at nå at tale med alle, men det må blive til det næste arrangement :)

      Slet