torsdag den 23. juli 2015

Jagten på Regnbueorkidéen - Første del

Historie og tegninger: Garen Ewing
Titel: Jagten på Regnbueorkidéen, første del
Serie: Julius Chancers eventyr
Forlag: Tellerup
Udgivelse: 2015








Jeg har været så heldig at få tilbudt denne tegneserie af forlaget Tellerup. Inde på deres hjemmeside var tegneserien beskrevet som værende i Tintin-stil. Og da jeg egentlig er ret vild med Tintin-tegneserier, var jeg ikke længe om at takke ja til tilbuddet.


Det er første del af en fortælling, som er delt ud på tre tegneserier. Julius Chancer er forskningsassistent hos Sir Alfred Catesby-Grey, hvor de sammen eftersøger historiske, myte-omspundne genstande. Skuespilleren Lily Lawrence og hendes far opsøger de to mænd, da de sidder i en slem knibe og desperat har brug for en helt vidunderlig orkidé. Eksistensen af den smukke regnbueorkidé er dog kun understøttet af gamle historiske dokumenter, samt flygtige udsagn. Julius tager dog udfordringen op og rejser afsted med Lily og hendes PR-agent Crumpole for at finde blomsten. De er dog ikke de eneste, som er interesserede i at finde blomsten.


Jeg var rigtig glad for at læse tegneserien, som rigtig nok er meget Tintin'sk. Det er en fin lille historie, men man når ikke at komme særlig langt ind i den, før den er slut. Jeg havde helt glemt, midt i alle mine samlede tegneserier, hvor korte enkeltstående tegneserier egentlig typisk er. Jeg ville gerne have læst lidt videre i fortællingen, da jeg synes den lige var startet. Men første del af en serie vil nok altid være den der sker mindst i, da man lige skal introduceres for alle karaktererne.

Der er gjort meget ud af detaljerne, med et lille rollegalleri på første side og fantastisk smukke illustrationer når man åbner bogen. Jeg synes rigtig godt om tegneserien og vil glæde mig til andel del kommer.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar